November 30, 2014

Petua untuk hilangkan batuk berkahak

Assalamualaikum


 Ya Allah! Seksakan kalau kena batuk berkahak ni?Ayik gatal2 je tekak.Sakit perut den tau!Malu weii kalau jumpa dengan kengkawan.Terkokol2 batuk pastu asyik nak buang kahak je.Aku tisu dah habis 2 kotak.Degil betoi kahak ni!Dah macam2 ubat makan.Ubat batuk yang cair tu dah!Mucinex pun dah makan.Tapi tak sembuh2.Tapi tak bolehkan salahkan doktor yg kasi ubat tu jugak kan?Allah yang menyembuhkan.Doktor tu cuma berusaha..So,disebabkan terlalu tak tahan dengan batuk2 ni,aku terus search kat google.Dapat jugak la sebakul dua petua tradisional.Ada macam2 cara tau!Cubalah ye.Insyaallah dengan izin Allah bolehlah sembuh..

1) (guna LIMAU KASTURI)

Bahan:
1. limau kasturi + kicap
2. limau + madu
3. minum air rebusan epal merah
 
 2) (Guna Madu)

Bahan:
1.madu + perahan limau nipis
2.Air suam
Campurkan semuanya dan amalkan minum pada setiap pagi.

3) Bawang putih
Bakar bawang putih 2 ulas selama 2 minit.Kemudian basuh dan makan!Buang la kulit tuuu sebelum basuh.Buat setiap malam..Kalau cara ni aku rasa macam tak sanggup je :(
[ Cc:BLOG INI! ]

Tapi aku ni jenis 'Pemalas'.Tak tahu la faktor genetic or what..Hahaha.Tapi senang2 aku minum ubat batuk je.Tak pun telan Mucinex..

 ^__^ SELAMAT MENCUBA ^__^


No comments: