October 14, 2013

Hospital

 
 Hari Rabu,9 Oktober 2013,nenek aku dimasukkan hospital kerana sakit lutut.Before that,dia dibedah.Disebabkan rumah aku dengan hospital agak dekat,tiap-tiap hari aku pergi jenguk dia.My grandma ditompekkan di wad 2 Zamrud(HDU ORTHOPEDIK).Wad nie dikhaskan untuk orang yang sakit bahagian tulang.Sedih giler tengok orang lain yang lebih sakit drpd nenek.Hari Jumaat,11 Oktober 2013,Mak Long aku called mak aku,sambil nangis-nangis.Dia minta mak aku pergi rumah dia sekarang.Then,mak tanya aku,"Kamu nak ikut ke nak teman nenek kat sini?".*berfikirrr*Disebabkan auntie aku dah ada kat nenek,aku ikut!Dalam lif,duk mikior,"Kenapa la dengan Mak Long ni?Sakit ke?Ke kena cerai?Tak pun Pak Long sakit or dah takde??Nauzubillahi min zalik la..Mohon dijauhkan.

Sesampainya di rumah Mak Long,terus lari-lari masuk rumah.Terkejut aku,rupanya Pak Long aku sakit.About 1 hour la kitaorang duk situ..My mom kan nurse,so dia sarankan mak long angkut *bahasa!Kuang ajaq btoii.. husband kesayangan ke hospital.But,diaorang cakap nak guna cara tradisional dulu.Meremang bulu roma dengar "cara tradisional".Dalam hati:Mesti mak ikut jugak.Habiss aku??.Aku memang terlebih tenaga ler kalau menghadap bomoh.Rasa macam nak tumbuk2 je muka bomoh tu.Macam orang yang boleh dianggap maju macam mak long percaya dengan bomoh-bomoh bagai ni..Kalau yang bayaran mahal,pakai telur busuk la,ayam la,entah hape-hape la,kompem sekompem-kompemnya 'Tok Bomoh Auta'.Kajian dibuat,majoriti jawapan bomoh,"Kena buat orang".'Ada orang tak suka".Bencii!!

Semalam,Ahad,13 Oktober.Tengah lunch,mak aku cakap,"Nanti petang mak nak gi Al-Musytasyfa(Hospital).Tengok Pak Long.Sakit jantung"..Rasa cam nak terkeluaq balik makanan.Terkezutt..Tapi,petang tu,ayah dengan mak aje yang prgi..Dah lewat,takut tak sempat..Tinggallah aku sensirian dirumah..

No comments: