August 04, 2013

Ayah aku!!



Terkezutt tak baca tajuk?!Tapi kisah dia lagi buat korang terkezutt..
Nak tahu ceritanya?*angguk*.Al-kisahnya bermula begini..

2/8/2013,ayah aku ada kerja malam.Di akan balik pukul 10 malam..Aku,sepupu dan mak baru balik solat tarawih kat surau.Kitaorang tengah melepaskan penatlah nieh!!*Kitaorang jalan kaki..exercise..*Aku baru je nak makan biskut yang kitaorang buat petang tu,tau!!Ayah aku call mak aku,dia cakap dia accident kat simpang tiga depan tempat dia kerja.Mak aku:"Ya Allah,kat mana?Lepas tu macam mana?"   Cousin aku:"Hah?Pak cik accident?Kat mana?"  Aku:*dalam hati*"Relax..Tak payah buat muka poyo!Insyaallah okey je...
So aku teruskan mendengar perbualan mak aku sambil buat muka selumberr..hehe  *kurang asam!

 Then,kiaorang bersiap nak pergi hospital USM.Sampai kat sana,aku dengan sepupu aku kena tunggu kat luar wad kecemasan.Seram jugak!Mak aku cari punya cari,takde..Rupanya si pelanggar yang BERTANGGUNGJAWAB tu dah bawak ayah aku jumpa doktor..Dah siap balut apa semualah!Nasib baik luka kat kaki je..Tu pun terima 12 jahitan kat bukulali.Ada kulit yang tercalar disiku..

Tak boleh balik lagii!!Ayah aku kena buat X-Ray dulu..Nak periksa la kot-kot ada patah mana-mana..Sambill tunggu nak x-ray,datanglah satu keluarga besar si pelanggar yang tidak dikatahui namanya tuhh!Kalau ikotkan geram jugak aku nak menyampuk,tapi apakan dayaku..Kalau ikottkan lagi,si pelanggar tu lemah-lembut je..Family dia je yang buat nasi tambah..*nasi tambah:buat keaadaan lagi complicated*.First not at all*ade ke mcm ni? ayah aku cakap taknak lah report,biar selesai terus je..Tapi dah takde orang mengaku salah,terpaksa report jugak..Mak aku suggestlah nak berpakat.Tapi yg peliknya,diaorang cakap:*dengan berlagaknya*Okey,beres!Kita berpakat tapi abang kena baiki kereta kami!
Ayah aku membidasnya:"Dahlah motor rosak,accident pulak tu,kena baiki kereta kau pulak?Lepas tu diaorang balas balik:"Okay bang!Kalau abang tak nak mengaku salah,kita report! Ayah aku pun setuju lah..

Diaorang pun berambus lah dari situ!!Sambil tunggu doktor nak panggil buat x-ray,diaorang call balik.Katanya,"Takpelah bang.Biar saya baiki kereta saya,abang baiki motor abang!Okey?".Ayah aku pun setuju ajerlah!!Last,kitaorang balik 15 minit nak pukul 1.00 pagi!!

Korang baikkan,doakan ayah Izzah sihat ye!Nak raya ni..
 

2 comments:

Fatini Zahid said...

hope ayah awak sihat.. blogwalking sini.. :)

Pistachio Izzah said...

syukran,Fatini..